عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

اعتیاد به مواد مخدر انواع گوناگونی دارد. اعتیاد می تواند به صورت تزریقی، دود کردن و نوشیدن باشد. اما گاهی اوقات، افرادی که درگیر اعتیاد می شوند، مواد مخدر را به صورت همزمان مصرف می کنند. در این حالت مصرف مواد تاثیر چند برابری بر روی سلامت جسمی و روحی می گذارد. مصرف همزمان الکل و ماری جوانا یکی از این حالت ها است.



عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

اعتیاد به مواد مخدر انواع گوناگونی دارد. اعتیاد می تواند به صورت تزریقی، دود کردن و نوشیدن باشد. اما گاهی اوقات، افرادی که درگیر اعتیاد می شوند، مواد مخدر را به صورت همزمان مصرف می کنند. در این حالت مصرف مواد تاثیر چند برابری بر روی سلامت جسمی و روحی می گذارد. مصرف همزمان الکل و ماری جوانا یکی از این حالت ها است. با مصرف الکل و ماری جوانا این دو ماده در کنار هم چند برابر مضرتر می شوند و می توانند در عرض مدت زمان کوتاهی فرد را به بیماری های خطرناکی دچار کند. به بیان خلاصه، عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بسیار شدیدتر از مصرف هرکدام از این مواد بصورت جداگانه است.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا در مدت زمان کوتاه خود را نشان داده و اثرات آن بر روی فرد دیده می شود. اما اگر این دو مواد در طولانی مدت مصرف شوند و فرد از این حالت خارج نشود، ممکن است در صورت اوردوز، اعتیاد آنها با مرگ به اتمام برسد. پس قبل از هر گونه اتفاق ناگواری باید این دو ماده را ترک کنید. برای ترک الکل و ماری جوانا کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک می تواند بهترین گزینه باشد.

تفاوت الکل و ماری جوانا

تفاوت الکل و ماری جوانا از سوال های پر تکرار همیشگی است. الکل و ماری جوانا هردو یک ماده اعتیاد آور و بسیار خطرناک هستند. مصرف الکل و ماری جوانا می تواند بر روی تمام اندام ها و سلول های بدن تاثیرگذار باشد. همچین این دو ماده می توانند آنها را تخریب کرده و منجر به بیماری های نادر مانند سرطان شوند. امروزه پزشکان و متخصصان اعتیاد خبر از افزایش مصرف الکل و ماری جوانا می دهند. مطالعات جدید نشان می دهد مصرف الکل و ماری جوانا در سال های اخیر بسیار افزایش یافته و این آمار بیشتر برای جوانان و نوجوانان صادق است.

در رابطه با خطرناک بودن این دو ماده نمی توان دیگری را خطرناک تر و بدتر دانست؛ زیرا هر دو خطرات بی شماری دارند. اما الکل و ماری جوانا می توانند در یکی از اندام ها تاثیر بیشتری گذاشته و برای آن خطرناک تر باشند. برای مثال تاثیر الکل بر روی مغز به مراتب بیشتر از ماری جوانا است. این در حالی است که تاثیر ماری جوانا بر روی دستگاه تنفس بیشتر از الکل است. اما عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بی شمار اند و می توانند بسیار خطرناک باشند. هنگامی که این دو ماده همزمان مصرف شود، مغز انسان از حالت طبیعی خارج شده و ممکن است اتفاقات بسیار ناخوشایندی رخ دهد. 

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بر سلامتی

وقتی فردی یک ماده مواد مخدر را مصرف می کند، عوارض آن به وضوح قابل مشاهده است. اما هنگامی که دو ماده همزمان مصرف شود، این تاثیرات چند برابر بیشتر شده و خطرات آن بسیار بیشتر است. الکل رایج ترین ماده اعتیادآور است که در کنار دیگر مخدرها مصرف می شود. در این میان مصرف همزمان الکل و ماری جوانا نیز بسیار خطرناک است و لازم است هر فردی به این عوارض وحشتناک آگاه باشد تا اگر دچار چنین اعتیادی هستند، به جدیت پیگیر آن شود. بهترین گزینه برای ترک چنین اعتیادی با بیشترین اطمینان، کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک است. در این کلینیک ترک اعتیاد، متخصصان اعتیاد برای ترک الکل و ماری جوانا مشاوره و راهنمایی های مناسب را می دهند. پس مطمئن باشید که اطمینان شما برای ترک اعتیاد دائمی به حداکثر خود خواهد رسید.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بسیار زیاد است. به طوری که می توان گفت بر کل بدن شما اثر دارد و تاثیرات منفی می گذارد. تمام اندام های بدن شما هنگام مصرف همزمان این دو ماده تحت تاثیر قرار می گیرند. مصرف همزمان الکل و ماری جوانا باعث اتفاقات بسیار زیادی در بدن شما می شود. علاوه بر مغز و سیستم تنفس، از دیگر اندام هایی که در خطر آسیب عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا قرار دارند، می توان به قلب اشاره کرد. مصرف این دو ماده به صورت همزمان تاثیر مستقیم بر روی عملکرد قلب و مغز می گذارد و باعث عوارض بسیار خطرناک کلیوی هم می شود. در ادامه به برخی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا می پردازیم:

1. افزایش اثرات گیرایی ماری جوانا

هنگامی که ماری جوانا با الکل مصرف می شود، تاثیر گذاری ماری جوانا بر روی بدن افزایش می یابد. این امر باعث پیامد های بسیار پیچیده تری می شود. مصرف ماری جوانا عوارض بسیاری زیادی دارد اما وقتی که با مواد دیگر به صورت همزمان ترکیب شود، تاثیرات و عوارض آن افزایش می یابد. مصرف ماری جوانا پس از مصرف الکل باعث می شود تا ماده ای به نام THC که در ماری جوانا قرار دارد، بیشتر از هر زمان دیگر در بدن انسان جذب می شود. با جذب بیشتر این ماده پیامد های مختلف مانند مشکلات گوارشی هم برای فرد ایجاد می شود.  

2. افزایش خطر مسمومیت از دیگر عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

مصرف الکل با مواد مخدر باعث افزایش مسمومیت و افزایش خطرات الکل می شود. هنگامی که الکل در کنار مواد مخدر مانند ماری جوانا مصرف شود، سرعت جذب الکل بسیار کاهش می یابد و این اتفاق باعث لذت بیشتر الکل و احساس بهتر می شود. با ایجاد لذت بیشتر، فرد احساس نیاز بیشتری برای مصرف همزمان ماری جوانا و الکل می کند و با مصرف بیشتر فرد دچار اوردوز شده و شرایط او بسیار وخیم خواهد شد. اوردوز و مسمویت با مصرف همزمان الکل و ماری جوانا در موارد شدید باعث مرگ هم می شود.

3. مشکلات جنسی در پی مصرف این دو ماده مضر

یکی دیگر از عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا، مشکلات جنسی است. مصرف این دو ماده می تواند بر روی رابطه شما بسیار تاثیر گذار باشد. هنگامی که الکل و ماری جوانا به صورت همزمان وارد بدن شود، بر روی مغز تاثیر منفی ایجاد می کند. مغز انسان فرمانده کل بدن و اندام ها بدن شناخته می شود. اختلال در مغز می تواند باعث مشکلات دیگر اندام ها شود که این امر باعث اختلالات جنسی هم می شود. از مهمترین عوارض مصرف ماری جوانا و الکل روی سیستم جنسی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلال در نعوظ
  • اختلال در انزال یا زودانزالی پس از مصرف الکل و ماری جوانا
  • اختلال در تولید اسپرم در مردان و تخمک گذاری در زنان
  • احتمال خطرات محتمل در حین رابطه (بعلت هوشیار نبودن کامل)

4. کاهش قدرت قضاوت و اختلال در گفتار  

مصرف الکل و ماری جوانا هر دو بر روی هوشیاری و توانایی تاثیر گذارند. هنگامی که این دو ماده به صورت همزمان مصرف شود، تاثیرات آنها دو چندان شده و مشکلات فراوانی برای فرد مصرف کننده ایجاد می شود. با مصرف همزمان الکل و ماری جوانا فرد کنترل قضاوت و گفتار خود را از دست می دهد و ممکن است در بازه ای از زمان، رفتارهای بسیار عجیبی از خود نشان دهند.

قدرت تصمیم گیری و گفتار در مغز انسان اتفاق می افتد. هنگامی که این ماده به صورت همزمان مصرف شود ممکن است به لوب های مغز که در صحبت کردن نقش دارند، اختلال ایجاد شود. حال اگر این اختلال در درازمدت اتفاق بیافتد، ممکن است باعث اختلالات همیشگی در گفتار و رفتار شود.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بر روی مغز

الکل و ماری جوانا تاثیر مستقیمی بر روی مغز دارند. هر دوی آنها می توانند بر تمام قسمت های مغز بسیار مضر باشند. اما عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بسیار بیشتر است و می تواند سلامتی فرد را به خطر اندازد. مصرف الکل و ماری جوانا روی قسمت های مختلف مغز مانند بصل النخاع، مخچه، بافت خاکستری مغز و لوب های مغزی تاثیر می گذارد. تاثیر الکل و ماری جوانا بر قسمت های مختلف مغز، عوارض زیادی را در پی دارد. عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت است. در ادامه به عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا در کوتاه مدت و بلند مدت می پردازیم.

عوارض کوتاه مدت مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بر روی مغز

هنگامی این دو ماده به صورت همزمان به بدن انسان وارد می شود، ماده THC وارد خون می شود. با ترشح این ماده، عملکرد سیستم گوارش و تصمیم گیری انسان می تواند دچار اختلالات شدید شود. ترشح و جذب این ماده نمونه ای از عوارض کوتاه مدت مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بر روی مغز است.

مصرف همزمان الکل و ماری جوانا تاثیرات منفی بر روی قشر مخ می گذارند. مصرف همزمان این دو ماده با تاثیر بر روی قشر مخ مغز می توانند توانایی قضاوت، تصمیم گیری و خود کنترلی فرد را کاهش دهد. در ادامه به برخی از عوارض کوتاه مدت مصرف همزمان الکل و ماری جوانا اشاره می کنیم:

  • اختلال در بینایی
  • ضعف در حافظه و تصمیم گیری
  • اختلال در تفکر و حل مسائل
  • اختلال در پیام مغز به اندام های دیگر بدن (باعث کاهش فعالیت بدن)
  • ایجاد ناهماهنگی در بدن و اختلال در گفتار

عوارض بلند مدت مصرف همزمان الکل و ماری جوانا بر روی مغز

مصرف الکل و ماری جوانا به صورت همزمان در طولانی مدت می تواند تاثیرات بسیاری بر روی مغز شما داشته باشد. از عوارض این دو ماده می توان به انواع بیماری های مغزی مانند آلزایمر و انواع سرطان ها اشاره کرد. عوارض مصرف این دو ماده در بلند مدت برگشت ناپذیر است. پس قبل از هر گونه اتفاق، مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد برای ترک اعتیاد دائمی الکل و ماری جوانا پیشنهاد می شود. در ادامه به برخی از تاثیرات بلند مدت مصرف همزمان الکل و ماری جوانا می پردازیم:

  • ایجاد اختلال در فعالیت ذهنی
  • کاهش و آسیب بر روی حافظه
  • توهمات شدید و خطرناک
  • ساخت افکار منفی و داستان های غیر واقعی
  • گیچی و سردرد مداوم

مقابله با مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

با مشاهده عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا افرادی که دچار این اعتیاد شده اند، بعد از مدتی برای ترک آن اقداماتی انجام می دهند. اما ممکن است این اقدامات تاثیری نداشته و ترک موقت محسوب شود. ترک موقت یعنی اینکه فرد دوباره سراغ مصرف این مواد برود. آنها نمی توانند با اطلاعات خود این اعتیاد را کنار گذاشته و به زندگی عادی برسند.

برای ترک و مقابله با چنین اعتیادی نیاز به متخصص و دکترترک اعتیاد است. کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک می تواند برای کمک به درمان اعتیاد به الکل و ماری جوانا به صورت همزمان در کنار شما باشد. متخصصان این کلینیک بسیار هوشمندانه با دانش و تجربه خود در این زمینه، اعتیاد شما یا عزیزانتان را از بین می برد و شما را به زندگی سالم و عادی برمی گرداند. برای کسب اطلاعات بیشتر و رهایی از دام اعتیاد، همین الان با ما تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید ؟ با ما تماس بگیرید