چالش صداقت در مشاوره ترک اعتیاد

چرا افراد در مورد اینکه آیا ورزش کرده‌اند، غذای سالم می‌خورند یا داروهای خود را طبق تجویز مصرف می‌کنند، صادق نیستند؟ بسیاری با متخصصانی که برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی به آنها اعتماد کرده‌اند صادق نیستند.



صداقت در مشاوره ترک اعتیاد
 
چرا افراد در مورد اینکه آیا ورزش کرده‌اند، غذای سالم می‌خورند یا داروهای خود را طبق تجویز مصرف می‌کنند، صادق نیستند؟ بسیاری با متخصصانی که برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی به آنها اعتماد کرده‌اند صادق نیستند. افشای سوءمصرف مواد مخدر یا الکل هم تفاوتی ندارد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، سطح دیگری از اضطراب را برای بیماران اضافه می کند. این نبود صداقت در مشاوره ترک اعتیاد قابل درک است.

به بیانی دیگر، درک می کنیم که هنگام افشای سوء مصرف مواد با ارائه دهنده مراقبت های اولیه، احساس آسیب پذیری کنید؛ زیرا بسیاری از افراد از قضاوت، گزارش شدن یا بدرفتاری می ترسند.با این حال، بسیار مهم است که با پزشک خود در مورد میزان مصرف الکل یا مصرف مواد مخدر کاملاً صادق باشید. این امر نه تنها به شما در دریافت درمان موثر کمک می کند، بلکه ممکن است زندگی شما را نجات دهد. صداقت در مشاوره ترک اعتیاد کمک های بی شماری برای پزشک و بیمار دارد.

هنگامی که با پزشک صادق باشید و تمام مسطله را برای آن شرح دهید، پزشک می تواند کمکتان بکند. در غیر این صورت پزشک یا متخصص نمی توان هیچ کمکی به ترک اعتیاد انجام دهد. کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک با مشاوران و متخصصان خود در زمینه ترک اعتیاد، امین و قابل اعتماد هستند. شما می توانید به راحتی موضوع را برای آنها شرح دهید. تا انتهای این مطلب هم همراه ما باشید تا علت این صادق نبودن را به شما بگوییم.

کلینیک ترک اعتیاد تهران، پاسخگوی سوالات شما و آماده ارائه مشاوره و خدمات در زمینه ترک اعتیاد میباشد. جهت مشاوره تعیین وقت جهت مشاوره ، سم زدایی و بستری تماس بگیرید.

مشاوره و نوبت دهی : ۸۸۸۸۹۳۹۵

شماره همراه مشاوره و تعیین وقت قبلی: ۰۹۱۲۱۷۶۲۲۵۹

چرا مردم در مورد مصرف دارو صادق نیستند؟

قبل از بحث درباره اینکه چرا صداقت در مشاوره ترک اعتیاد مهم است، بیایید مرور کنیم که چرا افراد ممکن است در وهله اول صادق نباشند. در مطالعه‌ای که اخیراً در JAMA Network Open منتشر شد، محققان بررسی کردند که چرا برخی از بیماران حقیقت را به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود نمی‌گویند. یافته های آنها شامل موارد زیر بود:
  • 82 درصد از بیماران تشخیص داده اند که مایل به قضاوت، انگ زدن یا سخنرانی نیستند.
  • 76 درصد از بیماران گفتند که نمی‌خواهند بدانند کاری که انجام می‌دهند، مضر است.
  • 61 درصد از بیماران گفتند که خجالت زده اند.
این مطالعه نشان داد که مردم بیشتر مایلند در مورد علائم سلامت روان خود با یک ربات آنلاین صادق باشند. فراتر از آنچه که این مطالعه نشان داد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا ممکن است یک فرد در مورد سابقه مصرف مواد خود با ارائه دهنده مراقبت های اولیه صادق نباشد.سوء مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی انگیزه های بیشتری را برای صداقت نداشتن بیمار اضافه می کند. برخی از بیماران گفتند:
  • نمی خواست مصرف موادشان در پرونده پزشکی گنجانده شود.
  • از بدرفتاری و عدم دریافت یا دریافت درمان منصفانه پزشکی می ترسید.
  • می ترسید به برخی مقامات یا سازمان ها گزارش شود.
  • آمادگی پذیرش سوء مصرف مواد خود را ندارند.
  • نمی خواست وقت دکتر را زیاد بگیرد.
  • با توصیه درمانی مخالف است.
  • حرف های دکتر را متوجه نمی شود.
  • برای اجرای برنامه درمانی توصیه شده انعطاف لازم را نداشت.
  • کمک نمی خواست!

 

عواقب نداشتن صداقت در مشاوره ترک اعتیاد

عواقب نداشتن صداقت در مشاوره ترک اعتیاد

به دلیل برخی از دلایل ذکر شده در بالا، قابل درک است که چرا برخی از افراد صادقانه در مورد مصرف مواد خود با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مشکل دارند. با این حال، نداشتن صداقت در مشاوره ترک اعتیاد در مورد مصرف مواد می تواند پیامدها و عواقب قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد. حال می بینیم که همین صداقت در مشاوره ترک اعتیاد چگونه می تواند به شما در ترک اعتیاد کمک زیادی کند.به عنوان مثال، فرض کنید ارزیابی اولیه یک بیمار مشکل نادرست را شناسایی می کند؛ زیرا بیمار سابقه مصرف مواد خود را فاش نکرده است. در این صورت، این ارزیابی نادرست می تواند منجر به تشخیص و درمان نادرست شود. (به عنوان مثال، داروهای نادرست، برنامه درمانی اشتباه، که باعث نتایج بی اثر و اتلاف پول و زمان شود.) در ادامه چند نمونه از این پیامدها آورده شده است.

مثال های پیامدهای نداشتن صداقت در ترک اعتیاد

  • سابقه مصرف مواد مستقیماً با درمان پزشکی شما مرتبط است. در حالی که این خود چیزی است که مردم اغلب نمی خواهند آن را فاش کنند، عدم افشای مصرف مواد می تواند مشکلات سلامتی بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر کوکائین مصرف کرده‌اید و دچار حمله قلبی شده‌اید، برخی درمان‌های استاندارد ممکن است آن را بدتر کنند. اما صداقت در مشاوره ترک اعتیاد می تواند با تجویز درست و درمان شما همراه باشد.
  • علائم معمول خفیف تا متوسط ترک الکل و بنزودیازپین ها می تواند مانند علائم اضطراب باشد. این مواد حتی می توانند منجر به حملات پانیک شوند. گاهی اوقات افراد به یک کلینیک ترک اعتیاد یا روانپزشک مراجعه می کنند یا به ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود از علائم خود بدون به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد مصرف مواد خود اطلاع می دهند. عدم صداقت در مشاوره ترک اعتیاد می تواند فرد را به تحمل درمان بالقوه ناکارآمد سوق دهد. ترک الکل یا بنزودیازپین ها می تواند باعث تشنج و سکته مغزی شود و اگر از نظر پزشکی درمان نشود، علائم ترک می تواند به طور بالقوه کشنده باشد.
  • تداخلات دارویی خاص می تواند بسیار مضر باشد. برخی از ترکیبات، داروها را قوی‌تر یا ضعیف‌تر می‌کنند یا اثر یکدیگر را خنثی کنند. پس هنگامی که در کلینیک ترک اعتیاد هستید، باید بیش از همیشه صداقت در مشاوره ترک اعتیاد داشته باشید تا دچار مشکل تداخلات دارویی نشوید. 
  • اگر به دلیل مصرف بیش از حد بستری شده اید، باید به صورت دقیق ماده مصرفی را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتواند داروی مناسب را برای نجات جان شما تجویز کند. پزشک ترک اعتیاد تهران قبل از هر تجویز دارویی ابتدا باید از ماده مصرفی شما آگاه باشد تا دارویی مناسب با شرایط شما را تجویز کند.

چگونه در مورد مصرف مواد مخدر با پزشک خود صادق باشیم؟

با وجود اینکه که صادق بودن با ارائه دهنده مراقبت های اولیه ممکن است دشوار باشد، به خاطر سپردن موارد زیر ممکن است کار را آسان تر کند:

1. رازداری پزشک و بیمار

نیازی نیست نگران باشید که صداقت در مشاوره ترک اعتیاد شما را با مشکلات قانونی مواجه می کند. پزشک شما ملزم به رازداری است و طبق قانون نمی تواند اطلاعات شما را بدون اجازه شما در اختیار شخص ثالث قرار دهد. علاوه بر این، یک دادستان نمی تواند در یک محاکمه قانونی با پزشک شما علیه شما تماس بگیرد. پس بدون هیچ نگرانی می توانید به پزشک یا مخصص اعتماد کنید. پزشکان و مختصصان کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک کاملا رازدار با شما صحبت می کنند و شما می توانید با صداقت در مورد مصرف دارو یا مخدر خود با آنها صحبت کنید.

2. شما سورپرایزی برای پزشک نیستید!

این احتمال وجود دارد که پزشک شما سال ها یا دهه های زیادی را صرف رسیدگی به طیف گسترده ای از نیازهای بیماران خود کرده باشد. در حالی که ممکن است احساس کنید وضعیت شما برای پزشک بسیار دشوار یا منحصر به فرد است، اما آنها احتمالاً موارد مشابهی را در گذشته درمان کرده اند. پزشکان و مختصصان کلینیک ترک اعتیاد هر ساله افراد زیادی با وضعیت های مختلف و بسیار دشوار را همراهی می کنند و شاید شرایط آنها سخت تر از شما هم باشد.

3. زمان برای یک تغییر

اگر احساس نمی کنید که می توانید با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صادق باشید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک پزشک جدید داشته باشید. ضروری است که شما احساس راحتی کنید و توسط ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود حمایت شوید. برای صداقت در مشاوره ترک اعتیاد لازم است تا پزشک مورد پسند شما قرار بگیرید و شما کار و روش آن را تایید کنید.

4. صداقت در زیباترین حالت

برای کاهش اضطراب خود در مورد صادق بودن در مورد سلامتی خود، می توانید ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود را به عنوان دانشمندی در نظر بگیرید که صرفاً داده ها را جمع آوری می کند. آنها باید پاسخ های صادقانه ای از شما داشته باشند تا نگرانی ارائه شده را به طور دقیق و مؤثر ارزیابی و درمان کنند. پس صداقت در مشاوره ترک اعتیاد باید اولویت قرار بگیرد تا به نتایج موثر برسید.

سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

افشای سوء مصرف مواد برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای مراقبت موثر از سلامت شما ضروری است. عدم صداقت در مشاوره ترک اعتیاد با ارائه دهنده مراقبت های اولیه می تواند پیامدها و عواقب جدی داشته باشد. یک پزشک دلسوز و آگاه پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید و در مورد سابقه مصرف مواد خود صادق باشید. کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک دارای متخصصان و پزشکان بسیار دلسوز و عالم است که می توانند در زمینه ترک اعتیاد به شما یا عزیزانتان برای رهایی از بیماری اعتیاد و داشتن زندگی سالم کمک کنند.اگر با سوء مصرف مواد مخدر یا الکل دست و پنجه نرم می کنید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که به دنبال درمان حرفه ای اعتیاد باشید. این امر با در نظر گرفتن بهترین علایق شما انجام می شود تا بتوانید برای داشتن یک زندگی سالم و رضایت بخش تلاش کنید. 
به مشاوره نیاز دارید ؟ با ما تماس بگیرید