دکتر ترک اعتیاد

دکتر ترک اعتیاد (Addiction Specialist/ Physician) در زمینه معاینه، تشخیص و تجویز بهترین شیوه های درمانی و ترک اعتیاد، تخصص و تجربه کامل دارد.


دکتر ترک اعتیاد (Addiction Specialist) و سایر متخصصینی که در کلینیک های ترک اعتیاد فعالیت دارند کسانی هستند که در زمینه معاینه، تشخیص شدت و نوع اعتیاد، بیماری های زمینه ای و تجویز بهترین شیوه ترک اعتیاد براساس ویژگی های سنی، جنسیتی، سابقه اعتیاد فردی و خانوادگی، نوع اعتیاد، مدت زمان و میزان مصرف ماده مخدر تخصص کامل دارند. دکترهای ترک اعتیاد کسانی هستند که به شما اطمینان می دهند روند ترک اعتیاد با روش های علمی و بالینی تأیید شده انجام می گیرد تا سلامت بیمار و کاهش احتمال بازگشت به مصرف مواد برای عزیزان شما تضمین شده باشد. در ادامه بیشتر با انواع دکتر ترک اعتیاد و وظایف آنها و به عبارت دیگر کاری که برای شما انجام می دهند آشنا خواهید شد.


دکتر ترک اعتیاد

دکتر ترک اعتیاد کیست؟

متخصصین حوزه اعتیاد و مشاورین و روانپزشکان زیادی در روند و پروسه ترک اعتیاد دخیل هستند تا نتیجه نهایی کاملا تضمین شده باشد و بیمار در طی روند درمان کاملا احساس راحتی داشته باشد.
دکتر ترک اعتیاد فردی است که در زمینه پزشکی تحصیل کرده و تخصص خود را در حوزه درمان اعتیاد دریافت نموده است. داشتن این نوع تخصص برای انجام تجویزهای پزشکی و آزمایشات تشخیصی بسیار مهم است و هر پزشکی نمی تواند در این حوزه فعالیت داشته باشد.
به همین دلیل پزشکانی که در کلینیک ترک اعتیاد فعالیت دارند کاملا سابقه و تجربه کافی برای ارائه مشاوره، آسیب شناسی، تشخیص و تجویز داروها و روش های درمانی را پیدا کرده اند و بهترین منبع کمکی برای شما هستند. بر همین اساس ترک اعتیاد مواد مخدر در خانه را اصلا توصیه نمی کنیم چرا که خطر بالایی دارد و نرخ بازگشت فرد به اعتیاد زیاد است. در ادامه شما را با مزایای مراجعه و مشاوره با دکتر ترک اعتیاد، انواع متخصصینی که به عنوان دکتر ترک اعتیاد و کادر درمان کمکی در این حوزه فعالیت دارند و کارهایی که برای شما انجام می دهند آشنا خواهیم ساخت.


مشاوره با دکتر ترک اعتیاد


مزایای مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک به عنوان یکی از مراکز درمانی که با جمعی از بهترین متخصصین حوزه های مختلف اعتیاد و بیماری های آن در کشور فعالیت دارد. بد نیست با مزایای مراجعه به کلینیک و پیگیری روند ترک اعتیاد و درمان به شیوه بالینی و دارویی تأیید شده و تضمینی آشنا شوید.
  • بیش از 50% کسانی که دچار اعتیاد به مواد مخدر یا الکل شده اند، در اثر عدم مراجعه به پزشک متخصص دچار بیماری های روحی – روانی و تشدید علائم بالینی و فیزیکی شده اند. دکتر ترک اعتیاد و سایر متخصصین دانش و تجربه کافی در این زمینه دارند و به افراد کمک می کنند تا ریکاوری بی خطری داشته باشند و جلوی پیشرفت آسیب های جسمی و روحی را می گیرند.
  • تشخیص درست اعتیاد در اتخاذ شیوه درمانی بسیار مهم است. گاهی اوقات فرد هنوز در مرحله اعتیاد نیست و تنها وابستگی به دارو در حد خفیف پیش آمده است. در این مواقع شاید تنها با تجویز ترک اعتیاد سرپایی مشکل رفع شود و نیازی به روش های درمانی تهاجمی تر نباشد. تشخیص درست و به موقع نیمی از موفقیت درمان است. تشخیص صحیح بستگی به تخصص و حرفه ای بودن پزشک ترک اعتیاد دارد.
  • روانپزشک ترک اعتیاد می تواند تغییر الگوهای فکری، رفتاری و سابقه و نوع رفتار خانواده و سایر موارد را در افراد شناسایی کند و با رفع آنها نرخ بازگشت فرد به اعتیاد را بسیار کاهش دهد. حتی با ارائه راهکارهایی طرز فکر و رفتار افراد را تصحیح می کنند و امید آنها را به درمان موفق و بازگشت به زندگی نرمال افزایش می دهند.
  • داروهای روانپزشکی برای ترک اعتیاد یا کلیه داروهایی که برای مقابله با علائم ترک استفاده می شوند تنها در صورتی مفید خواهند بود که دکتر ترک اعتیاد کاملا متخصص و حرفه ای در این زمینه تجویز کرده باشد. مصرف خودسرانه نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه باعث گستردگی اعتیاد فرد و ایجاد اعتیاد در فرد نسبت به همین داروها خواهد شد.
  • در طی روند ترک اعتیاد علائم و نشانه هایی بروز پیدا می کنند که فقط متخصصین و پزشک فوق تخصص ترک اعتیاد توانایی پیش بینی و تشخیص و تجویز اقدامات لازم را دارد. به همین دلیل ترک اعتیاد در منزل بسیار خطرناک و پر ریسک است. با مراجعه به کلینیک و در صورت لزوم بستری در کلینیک ترک اعتیاد، خیالی آسوده خواهید داشت که کل فرایند تحت کنترل 24 ساعته است.

پزشک برای ترک اعتیاد


باید چه توقعاتی از یک پزشک متخصص ترک اعتیاد داشته باشید؟

خیلی از افراد دقیقا اطلاع ندارند که باید از یک پزشک کلینیک ترک اعتیاد چه توقعاتی داشته باشند و انتظار داشته باشند که چه خدماتی دریافت کنند. همانطور که گفتیم روند ترک اعتیاد با همکاری چندین متخصص و پزشک انجام می شود که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
  • توانایی تشخیص به موقع و صحیح نوع و مرحله ای از اعتیاد که فرد درگیر آن است؛
  • انتخاب بهترین نوع روند درمانی برای فرد و خانواده به شکل فردی و گروهی؛
  • توانایی درمان همزمان فردی که دچار اعتیاد شده و خانواده ها (خانواده درمانی)؛
  • توانایی و تجربه کار با روانشناس اعتیاد مواد مخدر و سایر متخصصین برای انجام روند درمانی همه جانبه؛
  • داشتن درک و دانش کافی در سایر حوزه های کاری مختلف با ترک اعتیاد؛
  • تخصص کافی در انجام درمان به شکل فردی و گروهی و قدرت تشخیص کافی برای شروع و پایان هر کدام؛
  • دکتر ترک اعتیاد باید بتواند در مورد سم زدایی سریع و یا عدم نیاز به انجام آن بسته به شرایط بیمار تصمیم درستی اتخاذ کند؛


آشنایی با انواع متخصصین حوزه ترک اعتیاد

انواع متخصص و پزشک برای ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد دکتر دادگری فعالیت دارند. مجموعه همکاری تمامی این عزیزان به بیماران این اطمینان قلبی را می دهد که روند ترک ماده مخدر با سلامت کامل و درصد موفقیت بسیار بالا طی خواهد شد چرا که بهترین روش ها توسط حرفه ای ترین متخصصین در حال انجام است.برای آشنایی شما با انواع متخصص و پزشک جهت ترک اعتیاد لیستی از آنها به همراه وظایف شغلی و خدماتی که برای شما انجام می دهند در ادامه ذکر شده است:
  • روانپزشک اعتیاد (Addiction Psychiatrist): روانپزشک اعتیاد کسی است که در حوزه های توانبخشی، درمان بیماری های روحی – روانی ناشی از اعتیاد و مشکلاتی که در حین ترک اعتیاد رخ می دهد تخصص کاملا مرتبط دارد. این پزشکان در حوزه تشخیص انواع مشکلات روان پریشی، تشخیص اختلالات رفتاری و روانی، ارزیابی و سوء مصرف مواد مخدر کاملا تجربه دارند. دکتر ترک اعتیاد که در زمینه روانشناسی و روانپزشکی اعتیاد تخصص پیدا کرده سعی می کند با درمان اختلالات روحی – روانی، شانس موفقیت ترک اعتیاد کامل را افزایش دهد. روانپزشکان حوزه اعتیاد، ترک اعتیاد تحت نظر پزشک را هدایت می کنند. با انجام جلسات مشاوره ای و درمانی و تشخیص مشکلات با ریشه یابی دقیق، پیدا کردن علت اعتیاد فرد و سایر موارد، بهترین شیوه های درمانی را به موازات درمان اصلی برای ترک اعتیاد تجویز می کنند.
 
  • مشاور ترک اعتیاد (Substance Abuse Counselor): کلینیک درمانی حرفه ای ترک اعتیاد، باید حتما پزشک متخصص در حوزه مشاوره پزشکی و بالینی هم داشته باشد. مشاورین حوزه ترک اعتیاد، ترکیبی از فعالیت های حمایتی و مداخلات درمانی را با همکاری پزشک انجام می دهند.
 
  • مشاورین ترک اعتیاد در کاهش عوارض جانبی ترک اعتیاد کمک زیادی می کنند و با درک کامل مشکلات بیماران اقدامات لازم در جهت رفع آنها را انجام می دهند. پزشک خوب برای ترک اعتیاد کسی است که برای اطمینان از تأثیرگذاری مثبت سم زدایی، با مشاور ترک اعتیاد نیز صحبت می کند تا شرایط بدنی و روحی افراد کاملا در نظر گرفته شوند. مشاورین ترک اعتیاد پزشکانی متبحر و متخصص هستند که در اتخاذ بهترین شیوه درمانی، برنامه ریزی برای نوع و تعداد جلسات درمانی، پیگیری های آتی و گروه درمانی تخصص کامل دارند.


 

  1. درمانگر ترک اعتیاد (Addiction Therapist): برای ترک سیگار، الکل، ماری جوانا یا گل و هر نوع ماده مخدر دیگر، درمانگر ترک اعتیاد تخصص و تجربه کامل در زمینه ارائه برنامه های درمانی برای اعتیاد به مواد مخدر دارند. درمانگرها جلسات فردی با افراد برگزار می کنند تا از نزدیک شاهد و پیگیر روند درمانی آنها داشته باشند. تأیید وضعیت سلامت بدنی و روحی – روانی هر بیمار لازمه ورود به مراحل بعدی جهت ترک توسط دکتر ترک اعتیاد می باشد.
  2. روانشناس اعتیاد (Addiction Psychologist): روانشناس حوزه اعتیاد یک پزشک بالینی نیست اما در زمینه تجویز و مدیریت داروها، انجام تست های مختلف، تشخیص و اتخاذ شیوه درمانی صحیح برای مقابله، درمان و جلوگیری از آسیب ها و بیماری های روحی – روانی در طی ترک اعتیاد تخصص و تجربه بالینی کامل دارند. به همین دلیل به عنوان دکتر ترک اعتیاد کاملا متخصص و مورد تأیید با پزشک بالینی همکاری دارند.
  3. پزشک ترک اعتیاد (Addiction Medicine Physician): متخصصین حوزه اعتیاد و یا دکتر ترک اعتیاد شاخه های بسیار گوناگونی دارد و یکی از آنها پزشکانی هستند که در زمینه اتخاذ شیوه های درمانی جامع و تجویز داروی مناسب تخصص و تجربه کامل دارند. با توجه به اینکه امروزه اعتیاد انواع و شکل های مختلفی دارد و فقط در اعتیاد به مواد مخدر خلاصه نمی شوند و اینکه هر دارو عوارض و تداخلات خاص خود را دارد، پزشک ترک اعتیاد مثل دکتر ترک اعتیاد سرپایی و سایر متخصصین در انتخاب بهترین داروها تخصص جداگانه ای دارند.

پزشک فوق تخصص ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک و خدمات پزشکان

کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک از طریق همکاری با پزشکانی متخصص و با تجربه در حوزه ترک انواع اعتیاد خدماتی جامع و شایسته در زمینه بهترین روش های تشخیصی و درمانی را در نظر گرفته است. متخصصین و دکترهای ترک اعتیاد در این کلینیک در شاخه های مختلف حضور دارند تا روند ترک اعتیاد کاملا اصولی و منطبق بر آخرین یافته های علمی باشد. دکتر ترک اعتیاد در تهران و سایز پزشکان متخصصی که در این مجموعه حضور دارند با ارائه روش های تشخیصی قطعی، فرایندهای درمانی 12 مرحله ای، گفتار درمانی، درمان فردی، گروه درمانی، خانواده درمانی، تشخیص بیماری ها و مسائل زمینه ای، ریشه یابی علت شروع اعتیاد، دارو درمانی و پیگیری های پس از ترک کامل، اطمینان خاطر می دهند که بیماران پس از ترک اعتیاد، زندگی کاملا نرمالی خواهند داشت.
توجه داشته باشید که با شناخت کامل دکتر ترک اعتیاد، زمینه تخصص آنها و وظایف و خدماتی که باید در قبال شما عزیزان انجام دهند می توانید انتظارات منطقی داشته باشید و به روند درمان عزیزان خود کمک کنید.
 
به مشاوره نیاز دارید ؟ با ما تماس بگیرید