Muscle-Pain-After-Quitting-Addiction

روش های تضمینی درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد

درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد در کنار تسکین و بهبود سایر مواد بسیار ضروری است چرا که عوارض آن فقط جسمی نیست بلکه روحی – روانی نیز هستند. در این حالت نوع شیوه درمانی نیز بسیار اهمیت دارد تا اثرگذاری آن تضمین شده باشد. در این مطلب به بهترین روش های درمانی خانگی و کلینیکی اشاره می کنیم.
اعتیاد-چیست

اعتیاد چیست؟

اعتیاد یک نوع بیماری ذهنی و مغزی است که ناشی از مصرف بیش از حد یک ماده مخدر یا شیمیایی و یا حتی انجام برخی از فعالیت هاست که در این صورت نشانه های مختلفی دارد که طبق تعریف علمی و جامع آن، تشخیص بیش از 3 علائم نشانه اعتیاد افراد است. در این مطلب نگاهی متفاوت و کاملی به مسأله اعتیاد کرده ایم.
Psychotherapy-after-Physical-Rehab

اهمیت روان درمانی بعد از ترک فیزیکی

روان درمانی بعد از ترک فیزیکی به طور کلی بسته به میزان وابستگی افراد به اعتیاد و در نتیجه شدت اثرات و ضربات روحی – روانی متحمل شده به دو دسته کوتاه مدت شامل 4 مرحله و بلند مدت شامل 8 مرحله می شود که در این بخش به طور کامل هر دو نوع را توضیح خواهیم داد.
The-role-of-the-family-in-quitting-addiction

اهمیت نقش خانواده در ترک اعتیاد

نقش خانواده در ترک اعتیاد از مرحله شروع تا اتمام آن بسیار مهم بوده و هیچ مورد دیگری نمی تواند کمبود آن را جبران کند به نحوی که برای آموزش خانواده ها برای داشتن عملکردی مناسب، روش های خانواده درمانی و تکنیک های علمی متناسب با آن پدید آمده است. در این مطلب نکاتی را ذکر می کنیم تا بتوانید از اهمیت نقش خود نهایت استفاده را ببرید.
درمان-افسردگی-پس-از-ترک-اعتیاد

درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد

افسردگی پس از ترک اعتیاد یکی از عوامل و اختلالات شایعی است که ممکن است در حین پروسه ترک اعتیاد بوجود بیاید و حتی پس از آن نیز ادامه پیدا کند یا پس از ترک کامل رخ دهد. در هر صورت شناخت علائم و ادامه جلسات درمانی به صورت منظم در کنار نقش حمایتی خانواده و دوستان در درمان این وضعیت بسیار حائز اهمیت و ضروری است.